"Uvnitř člověka je skryta příroda. Království dětství je královstvím nebeským."
"Vzdělávání nesmí být vykořisťováním slabé mysli, která musí memorovat nudné věci. Reforma vzdělávání znamená vnést do učení život a předávat znalosti v té podobě, která je pro život nutná."
"Neuhasím žádný oheň, žádnou velikost, žádné nadšení. Místo toho chci osvítit veškerou výuku, aby každý kousek poznání byl přijat s nadšením a porozuměním."
"Změna výuky je nutná. Znalosti je třeba vstřebávat prostřednictvím představivosti, a ne memorování."
"Má-li nastat společenský pokrok, musíme my dospělí vidět v dětech skutečné lidstvo, které jednou zaujme naše místo. Společenský pokrok znamená, že příští generace je lepší než ta předchozí. Musí být silnější než my."
"Dnešní děti učiní všechny objevy zítřka."
"Člověk se jen tak nepřihodí; nevyroste jako květina. Dítě utváří sebe sama."
"Příroda je nesmírně moudrá, a pokud ji budeme následovat, můžeme své praktické problémy snadno vyřešit. Příroda má skvělá řešení všech praktických problémů, zejména problémů týkajících se dětí."
"Skutečným cílem vzdělávání je připravit orientaci pro budoucí generace, které se posunou na novou úroveň."
"Duše dítěte je bohatá, velká, nezměrná jako rozsáhlý neznámý světadíl. Pokud jí chceme rozumět, je třeba ji objevit."
"Musíme studovat a pozorovat začátek duševního života, neboť dítě je tvůrcem dospělé mysli člověka."
"Smyslem vzdělávání, musí být povznesení jednotlivce; jinak by nebylo k ničemu."
"Vzdělávání začíná narozením dítěte, ale určovat ho musí dítě, ne my."
„Dítě není prázdná nádoba, je vedeno neúnavným vnitřním učitelem, který přesně podle plánu vytváří v nadšené činnosti ten největší zázrak vesmíru – lidskou bytost.“
"Ta neznámá energie, která může pomoci lidstvu, je ta, která leží ukryta uvnitř každého dítěte."
"Vzdělávání nesmí být vykořisťováním slabé mysli, která musí memorovat nudné věci. Reforma vzdělávání znamená vnést do učení život a předávat znalosti v té podobě, která je pro život nutná."
"Neuhasím žádný oheň, žádnou velikost, žádné nadšení. Místo toho chci osvítit veškerou výuku, aby každý kousek poznání byl přijat s nadšením a porozuměním."
"Změna výuky je nutná. Znalosti je třeba vstřebávat prostřednictvím představivosti, a ne memorování."
"Má-li nastat společenský pokrok, musíme my dospělí vidět v dětech skutečné lidstvo, které jednou zaujme naše místo. Společenský pokrok znamená, že příští generace je lepší než ta předchozí. Musí být silnější než my."
"Dnešní děti učiní všechny objevy zítřka."
"Člověk se jen tak nepřihodí; nevyroste jako květina. Dítě utváří sebe sama."
"Příroda je nesmírně moudrá, a pokud ji budeme následovat, můžeme své praktické problémy snadno vyřešit. Příroda má skvělá řešení všech praktických problémů, zejména problémů týkajících se dětí."
"Skutečným cílem vzdělávání je připravit orientaci pro budoucí generace, které se posunou na novou úroveň."
"Duše dítěte je bohatá, velká, nezměrná jako rozsáhlý neznámý světadíl. Pokud jí chceme rozumět, je třeba ji objevit."
"Musíme studovat a pozorovat začátek duševního života, neboť dítě je tvůrcem dospělé mysli člověka."
"Smyslem vzdělávání, musí být povznesení jednotlivce; jinak by nebylo k ničemu."
"Vzdělávání začíná narozením dítěte, ale určovat ho musí dítě, ne my."
„Dítě není prázdná nádoba, je vedeno neúnavným vnitřním učitelem, který přesně podle plánu vytváří v nadšené činnosti ten největší zázrak vesmíru – lidskou bytost.“
"Ta neznámá energie, která může pomoci lidstvu, je ta, která leží ukryta uvnitř každého dítěte."